02165226061

تماس با پشـــــتیبانی

مدت زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

  • فهرست مطالب
  • معرفی سامانه پرداخت قبض مالیاتی
  • نحوه پرداخت قبض مالیاتی از طریق سامانه پرداخت قبض مالیاتی
  • سوالات متداول

در این مقاله قصد داریم در رابطه با سامانه پرداخت قبوض مالیات صحبت کنیم؛ بنابراین برای آشنایی بیشتر با سامانه پرداخت قبض مالیاتی، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

طبق ماده ۱ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی مقیم داخل و خارج ایران و هر شخص حقیقی یا حقوقی غیر ایرانی، از جمله افرادی هستند که نسبت به کلیه درآمدهایی که در کشور ایران به دست می آورند، مشمول مالیات بوده و باید اقدام به پرداخت مالیات متعلقه، به دولت نمایند،

در غیر این صورت، مشمول جریمه خواهند شد.. روش‌های مختلفی نیز برای پرداخت انواع مالیات وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از خدمات سامانه پرداخت قبوض مالیاتی به نشانی payments.tax.gov.ir است.

در گذشته معمولا مشمولان مالیاتی فقط با مراجعه به کارشناس مالیاتی می‌توانستند اقدام به پرداخت مالیات کنند؛ اما درحال‌حاضر از طریق سامانه پرداخت قبوض برخط مالیاتی، پرداخت فیش مالیات به‌سادگی امکان‌پذیر است.

معرفی سامانه پرداخت قبوض مالیاتی payments.tax.gov.ir

سامانه پرداخت قبوض مالیاتی برای تسهیل روند پرداخت مالیات ایجاد شده است و مشمولان مالیاتی می‌توانند از طریق نشانی payments.tax.gov.ir وارد این سامانه شوند.

سامانه پرداخت مالیات خدماتی مانند ثبت‌نام اظهارنامه عملکرد مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، خلاصه پرونده الکترونیکی، اظهارنامه مالیات اجاره املاک و….. را ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر پرداخت قبض مالیاتی جدید، امکان صدور صورتحساب الکترونیکی، استعلام بدهی مالیاتی و درخواست ابلاغ الکترونیک از طریق سامانه پرداخت قبوض برخط مالیاتی وجود دارد.

توجه داشته باشید برای پرداخت قبوض مالیاتی از طریق این سامانه، ابتدا باید در سامانه مودیان مالیاتی با آدرس my.tax.gov.ir ثبت نام کرده باشید؛

این سامانه برای جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مودیان کاربرد دارد.

نحوه پرداخت قبوض مالیاتی از طریق سامانه پرداخت قبض مالیاتی payments.tax.gov.ir

روش اول: پرداخت قبض مالیات با شناسه ۳۰ رقمی نسیم

ابتدا، در مرورگر خود، آدرس سامانه پرداخت قبض مالیات، یعنی، payments.tax.gov.ir را جست و جو نمایید تا به صفحه ای، مشابه صفحه زیر، هدایت شوید. پس از ورود به سایت سامانه، گزینه شناسه 30 رقمی نسیم را انتخاب نموده و با وارد کردن شناسه 30 رقمی قبض مالیات خود و تصویر امنیتی، گزینه بررسی شناسه قبض نسیم را انتخاب کنید.

در این مرحله، اطلاعات مربوط به قبض مالیات شما نمایان می شود که در صورت مورد تایید بودن اطلاعات آن، پس از انتخاب گزینه تایید، می توانید، به درگاه پرداخت رفته و اقدام به پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی نمایید.

روش دوم: پرداخت قبض مالیات با شناسه پرداخت

برای پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت قبوض مالیاتی می‌توانید با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض مالیاتی را مشاهده و اقدام به پرداخت آن کنید. شناسه پرداخت و قبض روی سندهای مالیاتی قابل‌رویت است. به این منظور در صفحه اصلی پرتال گزینه «شناسه قبض/پرداخت» را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن شناسه، قبض استعلام می‌شود و اطلاعات آن به نمایش درمی‌آید. درصورت تایید اطلاعات، روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید تا وارد درگاه پرداخت شوید.

سوالات متداول

شناسه ۳۰ رقمی نسیم چیست؟

همه قبوض مالیاتی جدید، علاوه بر شناسه‌های قبض و پرداخت که قبض‌های قدیمی نیز داشتند، یک شناسه ۳۰ رقمی با عنوان شناسه نسیم دارند که برای پرداخت مالیات کاربرد دارد.

آدرس سامانه پرداخت قبض مالیاتی چیست؟

آدرس سامانه پرداخت قبض مالیاتی payments.tax.gov.ir می باشد و دارای خدمات الکترونیکی متعدد است که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

daraadmin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *