02165226061

تماس با پشـــــتیبانی

سامانه مودیان مالیاتی به آدرس  tp.tax.gov.ir پلتفرمی است که در جهت کاهش چالش‌ها و مشکلات مالیاتی بنا شده است. با راه اندازی این سامانه، دیگر نیاز به تهیه اظهار نامه مالیاتی نبوده و با جلوگیری از فرار مالیاتی عدالت در اخذ مالیات بر درآمد بر قرار شده و همچنین شفافیت اقتصادی بالا می‌رود.

تمام افرادی که موظف به پرداخت مالیات (تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال اقتصادی) هستند باید در این سامانه ثبت نام و نسبت به تکمیل پنل اختصاصی خود اقدام کنند و به انجام امور مالیاتی خود از طریق این سامانه بپردازند.

جهت ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی، افراد باید بر طبق فراخوان‌های اعلام شده مختص به هر گروه اقدام به ثبت نام کنند.

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی شامل دو مرحله اصلی است که مرحله اول پیش ثبت نام و مرحله دوم ثبت نام اصلی است.

در ابتدا باید به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرسmy.tax.gov.ir  مراجعه کنید. سپس باید قسمت “عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه” را از منو انتخاب و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. در ادامه، برای شخص کد رهگیری صادر می‌شود تا مرحله پیش ثبت نام تکمیل شود.

مراحل ثبت نام اشخاص حقیقی

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

به سامانه my.tax.gov.ir  وارد شوید

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

مراحل ثبت نام اشخاص حقوقی

توجه داشته باشید که زمانی کارپوشه اختصاصی به مودیان تخصیص داده می‌شود که ثبت نام آن‌ها در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور بر طبق معیارهای تعیین شده، تکمیل شده باشد.

پس از ورود به سامانه مودیان مالیاتی، می‌توانید کارپوشه اختصاصی خود را که در بالای آن، نام و نام خانوادگی و کد ملی شما درج شده است را مشاهده کنید.

در این قسمت شما می‌توانید تمامی پرونده‌های مربوطه را مشاهده کنید. بسته به سطح دسترسی شما، شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه ورود به پرونده، جزیات پرونده‌های موجود در کارپوشه را مشاهده کنید.

پرونده‌های موجود در کارپوشه دارای اطلاعاتی همچون کد رهگیری ثبت نام، نوع پرونده، کد پستی، وضعیت کارپوشه، آدرس و قسمت عملیات (ورود به پرونده) هستند.

ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی

پس از ثبت نام در سایت my.tax.gov.ir  و طی کردن مراحل مربوطه، فرد در ابتدا، باید گواهی امضای الکترونیک را دریافت کند. به این منظور ابتدا وارد  سایت   www.gica.ir شده و بروی گزینه درخواست صدور گواهی الکترونیکی کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

پس از ورود به این قسمت، مراحل ثبت نام و احراز هویت را طی کرده و بروی گزینه ورود متقاضیان امضای الکترونیک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

در نهایت با دریافت کد رهگیری از این سایت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و توکن امضای الکترونیکی را دریافت کنید و کلید عمومی را از آن استخراج کنید . شما با مراجعه به سایت rca.gov.ir می‌توانید فهرست و مشخصات مراکز صدور گواهی الکترونیکی فعال را مشاهده کنید.

پس از دریافت کلید عمومی، همانطور که پیش تر توضیح داده شد، به کارپوشه خود در سامانه مودیان مالیاتی وارد شده و گزینه شناسه‌های یکتا حافظه مالیاتی را انتخاب کنید. در این قسمت کلید عمومی را بارگذاری کرده و شناسه یکتای حافظه مالیاتی را دریافت کنید.

دریافت شناسه کالا و خدمات

این شناسه به دو نوع تقسیم می‌شود:

این کدها که توسط سازمان امور مالیاتی به کالاها و خدمات اختصاص یافته است، جهت اخذ صورت‌حساب الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد نیاز است.

در حال حاظر نیازی به اخذ شناسه خصوصی برای کالا یا خدمات نیست و مودیان مالیاتی می‌توانند شناسه عمومی کالاهای مورد نظر خود را از لیستی که شامل تمام کالاها و خدمات و شناسه مربوط به آنها می‌شود، اخذ کنند. برای دسترسی به این لیست به سایت www.stuffid.tax.gov.ir  مراجعه کرده  و شناسه کالا یا خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید. اگر شناسه مورد نظر خود را در این لیست پیدا نکردید با مراجعه به سایت www.ntsw.ir ، شناسه مربوطه را دریافت کنید.

در آخر با انجام این مراحل فرد مجاز به ارسال و ثبت صورت‌حساب‌های الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی می‌باشد. برای ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی می‌توان از سه روش استفاده کرد:

daraadmin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *