02165226061

تماس با پشـــــتیبانی

مشاور مالیاتی فردی است که به شما کمک می‌کند تا کلیه امور مرتبط با تنظیم اسناد مالیاتی را به درستی ضبط و ربط کند. از آنجا که مالیات جز جدایی نا پذیری از هر کسب و کاری است و بسته به نوع فعالیت، مالیات خاصی به هر شرکت یا کسب و کاری تعلق می‌گیرد .

قوانینی که در خصوص مالیات وضع می‌شوند در طول زمان دستخوش تغییر و اصلاحاتی شده و به همین دلیل، نیاز به یک فرد حرفه ای و با دانش کافی در این حوزه برای راهنمایی و مشاوره در هر کسب و کاری حس می‌شود .

چرا باید از یک مشاور مالیاتی کمک بگیریم؟

اگر صاحب کسب و کاری باشید، بدون در نظر گرفتن حوزه کاری، حتما نام مشاور مالیاتی را شنیده‌اید. در دنیای امروز، با توجه به قوانین و آیین نامه‌های مالیاتی متعدد و پیچیده، اگر به مسائل مالیاتی اشراف نداشته باشید قطعا دچار سردرگمی و چالش‌های فراوانی خواهید شد .

در راستای رفع این چالش‌ها و تصمیم گیری درست در حوزه مالیات و حل مسائل مالیاتی شرکت یا کسب و کار خود، شما به یک مشاور مالیاتی نیاز پیدا خواهید کرد .

مشاور مالیاتی کیست؟

یک مشاور مالیاتی، فردی با دانش کافی در حوزه مالیات است که با گرفتن وکالت نامه از شرکت یا کسب و کار شما به انجام امور مالیاتی شما می‌پردازد .

این فرد به قوانین و آیین نامه‌های مالیاتی اشراف و تسلط کامل داشته و با در نظر گرفتن استانداردهای تعیین شده در این حوزه، با در دست داشتن وکالت از سمت شما به انجام امور مالیاتی شما اعم از ارائه اظهار نامه‌های مالیاتی به سازمان های مربوطه و دفاع از آن می‌پردازد .

مشاور مالیاتی کیست؟

حیطه کاری یک مشاور مالیاتی می‌تواند بسیار گسترده یا بسیار محدود و تخصصی باشد . این که هر مشاور مالیاتی چه کاری را برای شما انجام دهد به کسب و کار شما بستگی دارد .

برای مثال اگر شما صاحب یک شرکت بزرگ باشید می‌توانید برای هر یک موارد زیر یک مشاور مالیاتی استخدام کنید که در آن حوزه به طور تمام وقت و تخصصی پاسخ گوی نیازهای شما باشد؛ و یا در صورتی که شما کسب و کار کوچکی را اداره می‌کنید، می‌توانید از یک مشاور مالیاتی برای انجام تمام امور خود کمک بگیرید .

نگاه اجمالی به وظایف یک مشاور مالیاتی

خصوصیات مشاوران مالیاتی

یک مشاور مالیاتی، جدا از دانش کافی و تجربه باید قدرت تحلیل بالایی داشته باشد . دنیای مالیات ممکن است بسیار پیچیده باشد و در لحظه ممکن است با چالش‌هایی رو به رو شوید که هیچگاه به آن بر نخورده‌اید . اینجاست یک ذهن پویا و تحلیلگر می‌تواند به شما در حل چالش‌های جدید که راه حل آن‌ها صرفا در تجربه خلاصه نمی‌شود، کمک کند .

یک مشاور مالیاتی باید بتواند به خوبی اظهار نامه و یا فرم‌های مالیاتی را تهیه و آماده سازی کند ؛ اما مرحله بعدی ارائه این مدارک به سازمان‌های مربوطه است . یک مشاور مالیاتی باید بتواند به خوبی از این اسناد دفاع کند و مذاکره کننده خوبی باشد.

خصوصیات مشاوران مالیاتی

در این مسیر که پر از چالش و مسائل پیچیده است، مشاور مالیاتی باید بتواند خود را با شرایط وقف داده و بهترین تصمیم را برای کسب و کار شما بگیرد.

زمانی که صحبت از ارتباط با مشتریان و مراجع حقوقی می‌شود، مشاور مالیاتی شما باید از روابط عمومی خوبی برخوردار باشد تا بتواند انتقال اطلاعات را به درستی انجام دهد.

همانطور که اشاره کردیم، قوانین و آیین نامه‌های مالیاتی در طول زمان دچار تغییراتی می‌شوند و هر شرکت نیاز دارد تا برای حل مسائل به صورت قانونی و صحیح، از یک مشاور و راهنما کمک بگیرد . فردی که به عنوان مشاور مالیاتی فعالیت می‌کند باید بروز باشد و مدام در حال تفسیر و کسب اطلاعات جدید در حوزه مالیات باشد تا بتواند به خوبی مشاوره بدهد .

به این مقاله هم سر بزنید: نکات مهم در خصوص مالیات نقل و انتقال

چرا استفاده از یک مشاور مالیاتی را پیشنهاد می‌کنیم ؟

شاید بزرگ ترین دغدغه هر شرکت یا کسب کاری به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن هزینه‌ها باشد. برای به ثمر رساندن این موضوع، یک مشاور مالیاتی چندین روش را پیاده سازی می‌کند .

در درجه اول، یک مشاوران مالیاتی می‌تواند با دادرسی مالیاتی به کلیه خسارت‌ها، هزینه‌های مالیاتی وارده و یا جرایم وارده به شرکت، رسیدگی کند . با این کار، اختلافات بین دولت و شرکت حل شده و از بروز هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌شود .

در کنار رسیدگی به این چالش‌ها و مشکلات، یک مشاور مالیاتی باید به صورت تمام وقت قوانین، اصول و راهکار‌های پیش روی قانونی را با مدیران در میان گذاشته و سپس بهترین تصمیم را اتخاذ کند .

در نهایت، یکی از راهکارهای رسیدگی درست و قانونی به امور مالیاتی و حل مشکلات و چالش‌های مربوط به آن کمک گرفتن از یک مشاور مالیاتی است . اگر می‌خواهید به درستی و به دور از ابهام به مسائل مالیاتی خود رسیدگی کنید، قطعا یک مشارو مالیاتی با تجربه و حرفه‌ای می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد .

نتیجه گیری

مالیات به دلیل این که یکی از منابع درآمد دولت‌ها است، بسیار برای آن‌ها با اهمیت بوده و در صورت عدم پرداخت صحیح مالیات و یا ایرادات مالیاتی وارده به شرکت، هر دولت جریمه‌های معینی را مطابق با شرایط در نظر می‌گیرد .

یک مشاور مالیاتی باید به کوچک ترین جزئیات توجه کند تا به درست ترین شکل ممکن کارها را پیش ببرد.

با آگاهی از معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی یک مشاور مالیاتی می‌تواند پرداخت مالیات را به حداقل رسانده و در این راستا حداکثر سود را برای کسب و کار و یا شرکت شما رقم بزند .

در کنار همه این‌ها، همانطور که اشاره کردیم، مشاور مالیاتی باید یک فرد بروز و مشتاق کسب اطلاعات باشد . این اطلاعات و دانش نباید فقط در زمینه مالیات خلاصه شود و تسلط بر ابزارهای محاسباتی، نرم‌افزارهای مختلف، ابزارهای تحلیل داده‌های مالی، نرم‌افزارهای تهیه گزارش‌های مالی و اظهارنامه مالیاتی ازویژگی‌های مهم هر مشاور مالیاتی است .

مشاوران مالیاتی در داراحساب با ارائه بهترین راهکار موجود به شما کمک می‌کند تا وضعیت مالی شرکت یا کسب و کار خود را بهبود ببخشید و هزینه‌های خود را به حداقل برسانید .

daraadmin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *